Неправильна установка кута випередження запалення (КВЗ) у двигуні провокує зайве перевитрата палива, іноді призводить до перегріву мотора, скорочуючи термін його служби. Стробоскопи або стобоскопні лампи використовуються на транспортних засобах для регулювання силового агрегату. Їхнє завдання – встановлення КВЗ та виставлення запалення. Цей пристрій можна придбати у нашому спеціалізованому магазині. Але потрібно бути уважним, щоб вибрати дійсно підходящий інструмент для вашого автомобіля. Розберемося, який стробоскоп краще вибрати.

В цій статті:

Як працює стробоскоп

Стробоскоп суттєво полегшує завдання автовласнику. Завдяки цьому інструменту навіть недосвідчений домашній майстер може самостійно налаштувати кут запалення. Це забезпечує такі переваги:

  • повна потужність двигуна при мінімальних витратах палива;

  • запалення паливоповітряної суміші при оптимальному положенні поршня.

Робота пристрою полягає в подачі світла, під час активації відбувається мерехтіння з дуже короткими проміжками в часі. Встановлення моменту запалювання – основне завдання стробоскопної лампи. Правильне розташування виявляється з допомогою мерехтіння стробоскопа. Його промені прямують на рухливу та нерухому мітку. Далі активується стробоскопічний ефект, тобто при мерехтінні світла рухлива мітка має здаватися нерухомою.

Під час спалахів при контролі повинні бути видно одночасно обидві мітки. Якщо вони знаходяться навпроти один одного, значить, КВЗ оптимальний. А в тому випадку, коли рухлива зміщена, потрібно налаштувати переривник.

Найкращий час для перевірки – вечір, тому що вранці чи вдень можна не помітити мерехтіння.

Стробоскопная лампа.

Характеристики інструменту

Стробоскоп може отримувати електроживлення від власних елементів та бортової автомобільної мережі. У багатьох виникає питання, яке харчування краще – автономне чи від автомобільної мережі. Цей вибір не є принципово важливим, але перший спосіб звільняє вас від незручного протягування проводів за приладом. 

Ще однією важливою деталлю є мінімальна частота спалахів, що видаються. Вона повинна збігатися з частотою коленвала за найбільшої швидкості. Зазвичай це 50 Гц. 

Який стробоскоп краще вибрати

Існує кілька основних критеріїв, з урахуванням яких можна вибрати стробоскопну лампу.

  • Джерело живлення – це акумуляторна батарея або бортова мережа автомобіля.

  • Значення мінімальної герцовки (кількість появи променя за секунду), яка повинна відповідати частоті обертання колінчастого валу.

  • Робочий діапазон температур.

Особливістю приладу є обмежений час роботи. Більшість стробоскопів можуть активно працювати протягом 10 хвилин, далі їхня активність знижується, тому бажано підлаштовуватися під цей часовий проміжок.

Компанія Yato є лідером серед виробників інструментів. Наші пристрої мають високу якість, довгу гарантію та приємні для вас ціни. У каталозі інтернет-магазину ви зможете знайти безліч товарів, які можуть вас зацікавити, у тому числі автомобільні стробоскопні лампи.

Розглянемо модель Yato YT-7312:

Характеристика 

Показник

Конструкція

Пістолет 

Світло

Селективний білий

Швидкість max

8000 об/хв

Температурний діапазон

0…+80°C

Система

Ксенон

Маса

800 г

Комплектація

Провід для підключення до батареї, адаптер для високовольтних кабелів


Характеристики автомобільної стробоскопної лампи Yato розраховані на нові моделі автомобілів.

Регулювання запалювання

Якщо ви вже придбали цей інструмент в інтернет-магазині Yato, варто переходити до регулювання зажигання. Кожен трамблер має дві системи коригування – вакуумний та відцентровий коректори. Навантаження та кількість оборотів впливає на сталість кута випередження. Це необхідно для оптимального згоряння палива, без перевитрати та зайвих вихлопів. 

Тепер настав час перейти до поетапного прогріву двигуна:

  • У процесі прогріву відрегулюйте неодружені оберти. Зніміть вакуумну трубку, яка йде до карбюратора. Далі відрегулюйте встановлення початкового КВЗ.

  • Збільшіть оберти двигуна до двох тисяч. Слідкуйте, щоб кут напруги збільшився приблизно на 7°. Якщо цього не станеться, у разі поломка пов'язані з відцентровим регулятором. Також можуть зламатися пружини механізму.

  • Зробіть перевірку роботи вакуумного регулятора. Цей етап може бути складніше, ніж попередні, оскільки його робота пов'язана з карбюратором. Розрядження в трубці повинно бути відсутнім.

  • Передчасне розрідження перевіряється докладанням кінчика пальця до кінця трубки. Якщо своєчасна поява розряду невідбувається, тоді коректор не зможе нормально виконувати своє призначення.

Після цього перевірте працездатність вакуумника. Під'єднайте вакуумну трубку до трамблера та стробоскопом висвітлить мітку.

Стробоскопні лампи не можуть працювати довгий час без перерви. Після сеансу, що тривав 5-10 хвилин, залиште прилад у стані спокою мінімум на той час, який він працював.

Чому важливо перевіряти кут випередження запалення

Розподільники запалювання повинні відповідати певним характеристикам. Точні параметри можна визначити лише за допомогою спеціальних стендів. Без спеціальних пристроїв ви зможете перевірити, наскільки якісно виконується якась із схем, і вирішити, чи потрібен двигун ремонт. У цьому допоможе стробоскопна лампа у вигляді пістолета, представлена польською компанією Yato.

Тепер ви знаєте, за якими критеріями вибирати стробоскопи для автомобіля та як надалі використовувати. Купуйте товари у перевіреного продавця – інтернет-магазину Yato24 в Україні, а також правильно експлуатуйте інструменти. Тоді вони прослужать тривалий термін.