Огляд двигуна автомобіля та його діагностика має починатися з технічної частини. Насамперед це перевірка цілісності поршнів і камери згоряння, їхньої герметичності. Але розкривати щоразу двигун дуже довго і недоцільно. Щоб переконатися у справності двигуна внутрішнього згоряння, компресію в циліндрах вимірюють за допомогою спеціального інструменту. Компресометром можна виявити пошкодження клапанів, циліндрів, зношування кілець поршнів і втрату геометрії блоку циліндрів. Розберемо, як вибрати компресометр і правильно ним користуватися.

В цій статті:

Типи компресометрів

З рухом поршнів у камерах згоряння постійно змінюється тиск, який залежить від герметичності. Компресія потрібна для згоряння палива з максимальною ефективністю. ДВС існує два типи, так і компресометри бувають окремо для бензинових та дизельних моторів. Відмінність у межах вимірів – дизельний двигун розвиває у робочій зоні понад 20 атмосфер. Тому компресометр для бензинового мотора може вимірювати до 16 атмосфер (при нормі 12), а для дизельного – до 40 і більше атмосфер.

Також прилади розрізняються за набором комплектності та насадок. Існують і універсальні компресометри, які відповідають вимогам обох видів двигунів. У нашому магазині Yato можна знайти прості однозадачні компресометри та більш досконалі універсальні, які вимірюють тиск на будь-якому моторі.

За типом проведення вимірювань прилади бувають:

  • Притискні – з жорсткою трубкою та гумовим ущільнювачем, який притискається до колодязя свічки.

  • Різьбові - на кінці трубки компресометра знаходиться різьблення. Прилад встановлюють замість свічки. Зазвичай пристрій постачається з набором перехідників.

Компрессометр.

Як користуватись компресометром

Для правильного вимірювання тиску в циліндрах потрібно виконати низку дій. Насамперед підготувати автомобіль:

  • повністю зарядити акумулятор;
  • поміняти повітряний фільтр;
  • перевірити справність стартера.

Після цього потрібно завести двигун та прогріти його до робочої температури – 80 градусів. Перевірка компресії на холодному моторі не буде об'єктивною, оскільки це свідомо високі показання через відсутність температурного розширення камер згоряння. Але при цьому холодний замір допускається, якщо немає можливості завести двигун.

Перш ніж починати, потрібно знати, що вимірювання проводяться через свічкову криницю. Для вимірів виймають усі свічки з кожного циліндра, щоб розрядити в них атмосферу та забезпечити вільний доступ до зовнішнього повітря. Це дасть можливість отримати герметичність конкретного циліндра.

Фінальна підготовка – перекрити подачу палива та відключити котушки запалювання. Тепер двигун готовий до вимірювання компресії, можна підключатися до кожного циліндра. Процес займає 5-7 секунд, визначається максимальне значення. Вимірювання проводять з повністю вичавленою педаллю газу, щоб виявити зниження опору впуску.

До початку вимірювання компресії бажано перевірити цілісність прокладки ГБЦ. Для цього повітряним компресором нагнітають робочий тиск в циліндр і дивляться, чи повітря виходить з бачка з рідиною охолодження. Наявність бульбашок говорить про пробиту прокладку та необхідність розбору мотора.

У бензинових двигунів вимірювання зазвичай проводять через свічкові колодязі. У дизельних, залежно від конструкції, можуть бути демонтовані форсунки. Деякі фахівці не знають, як користуватися компресометром правильно, і якщо перед вами майстер не дотримується перерахованих вимог, то виміри будуть необ'єктивними.

Компрессометр.

Вибір компресометра

З урахуванням усіх особливостей роботи та можливих марок автомобілів і типу ДВС, можна приступати до вибору приладу.

Для особистих цілей досить простого приладу з притискним штуцером - його можна підібрати саме під ваш двигун і користуватися при необхідності. Обійдеться дешевше за багатозадачне і заощадить достатньо коштів. Бренд Yato пропонує відмінні рішення для будь-яких авто – у нас ви знайдете повний спектр приладів для вимірювання компресії, тиску масла та палива.

Якщо потрібно професійний компресометр для автосервісу, заощаджувати в жодному разі не можна. Враховуючи всі інструкції про те, як правильно користуватися компресометром, для автосервісу має бути придбано максимально якісний та надійний прилад. Однак навіть за велику суму складно купити необхідний пристрій. Компресометр для СТО повинен відповідати таким вимогам:

  • Якісні матеріали. Прилад повинен бути виконаний з металів і полімерів, що не окислюються, гнучкі шланги повинні витримувати вплив агресивних середовищ бензинів і масел.

  • Комплектність. З приладом повинні йти у комплекті всі перехідники для можливих автомобілів. Рідкісні екземпляри, що бракують, можна замовити, але заводські рішення від виробника компресометра надійніші.

  • Тип трубок. Притискний компресометр з прямою трубкою простий у вимірі, але не дозволить протиснутися у вузькому місці з проводами або додатковим обладнанням поверх потрібної ділянки двигуна. Тому обов'язково придбання набору з гнучкими насадками.

  • Призначення. Зазвичай дизельні компресометри дорожчі, але якщо в багатій комплектації замість виключно бензинового набувати універсального приладу, то це розширити можливості вимірювань і дасть запас міцності приладу, якщо він потрібний тільки для бензинових моторів.

  • Шкала. Бажана наявність хоча б двох шкал розмітки з вимірюванням атмосфер та тиску кг/см2 за системою СІ. Це полегшить порівняння з технічною документацією. Також шкала має бути чіткою, добре читається і з розподілом на десяті частини.

Фірмові прилади від дорогих брендів вважають найкращим рішенням, проте часто такі вироби коштують невиправдано дорого. Тому при покупці важливо зважати на рекомендації, як правильно вибрати компресометр. Потрібно добре оглядати прилад, перевіряти працездатність та вимагати гарантію. Всім перерахованим вимогам якості відповідають вироби Yato. Ми постачаємо вимірювальні прилади, у тому числі компресометри з відмінними технічними характеристиками.